Content w SEO

Content w SEO

Content w SEO: każdy, kto zawodowo zajmuje się SEO, wie o tym doskonale – algorytmy wprowadzane przez Google całkowicie zmieniają sposób, w jaki należy stosować techniki pozycjonerskie i optymalizacyjne. Jeśli jednak nie jesteśmy w temacie i chcemy dalej wykorzystywać te same sposoby, co kilka lat temu, możemy się zdziwić. Nie tylko nieskutecznością (nasza strona, zamiast piąć się w górę, raczej spada), ale także ich szkodliwością (kary od Google). Dzisiaj bowiem content marketing to nowe SEO, a więc jak chcemy promować swoją stronę, musimy koniecznie o tym pamiętać!

Kampania SEO

Każda kampania SEO powinna być prowadzona w sposób bezpieczny, długofalowy i jakościowy, a żeby tak było, musimy używać sprawdzonych metod. Dawniej w tym celu tworzyło się strony zapleczowe, dodawało je do katalogów czy dystrybuowało treści w ramach stron (presell pages). Dzisiaj już te techniki nie działają, a wszystko za sprawą nowych algorytmów wprowadzonych przez Google – Panda i Pingwin.

Pierwszy z nich został pomyślany, by zwiększyć jakość wyszukiwanych treści i wyeliminować te nie wartościowe – krótkie i zduplikowane. Pingwin zaś powstał, aby ograniczyć ilość spamu w sieci, szczególnie tego, który związany jest z pozyskiwaniem linków za pomocą Systemów Wymiany Linków, jak również zapleczy słabej jakości. To wszystko oznacza, że największe szanse na sukces mają strony, na których jest dużo wartościowej treści. I na te właśnie oczekiwania odpowiada content marketing.

Struktura SEO

Oczywiście nie chodzi tylko o teksty na stronie, bo skuteczna kampania content marketingowa to działania wpływające na optymalizację strony i treści, ale także usprawnienie nawigacji, jak również sposób umieszczania linków w treści. Nie jest to na pewno dystrybuowanie contentu z linkiem pozycjonującym, bo bardziej przypomina to stare praktyki (presell pages).

Jeśli chcemy mówić o działaniu content marketingowym, to pamiętajmy, że musimy założyć sobie cel – nie tylko podstawowy i oczywisty, jak poprawienie widoczności w wyszukiwarce (tzw. kanał organic). Powinniśmy bowiem skupić się na kanał referall, czyli zdobyć ruch z odesłań oraz kanał direct – zacząć budować świadomość marki.

Content Marketing

Przyznać trzeba, że Panda i Pingwin, które niejako rozpoczęły erę SEO opartego na content marketingu, zadziałały ożywczo na to, co pojawia się na stronach internetowych. Wreszcie użytkownik rzeczywiście otrzymuje pokaźną dawkę cennych informacji, bo treści nie są przygotowane dla robotów Google’a, ale właśnie dla ludzi, a z tego powodu są ciekawsze i bardziej wartościowe.

Jeśli chcemy, by nasza firma też prowadziła tak nowoczesne, dopasowane do dzisiejszych czasów SEO, warto pamiętać o najważniejszych regułach. Chcesz, aby SEO i Content Marketing działały jak jednak drużyna? Zastosuj te rady:

  • l Publikowane materiały powinny być interesujące, pomocne dla czytelnika, odpowiadające na jego potrzeby. Dobrze jak w tekście znajdują się infografiki lub pomagające w zrozumieniu tematu – grafiki
  •  Nie powtarzajmy natrętnie słowa kluczowego, powinno ono stanowić około 4% całego tekstu. Zdecydowanie bardziej sprawdzają się długie frazy;
  • Treści powinny dostarczać teorii, ale też rozrywki. Edukujmy klienta, ale pozwólmy mu się również wyluzować. Komunikacja – jak to w życiu – powinna być urozmaicona, przez co bardziej naturalna i przyswajalna;
  • Nie pozwólmy czytelnikowi, aby zapomniał o nasze marce, warto więc dyskretnie o sobie przypominać, np. w social mediach czy wysyłając newslettery;
  • Wszystkie działania powinny być analizowane, a więc przeglądajmy statystyki i wyciągajmy wnioski.

Dla osoby początkującej może się to wydawać zbyt dużo, bo zmiany faktycznie wywróciły wszystko do góry nogami. Jeżeli mamy oferować klientom najlepsze usługi, nie możemy tego zlekceważyć, twierdząc na przykład, że content marketing to sezonowa moda i zaraz wszyscy o tym zapomną. Im szybciej się dostosujemy, tym lepiej, tym osiągniemy więcej korzyści.

 

Co to jest audyt SEO?<< >>Agencja SEO Gdańsk

About the author : Internator