Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO

Audyt SEO : Celem tego dokumentu jest utworzenie listy działań, uwag oraz podpowiedzi dla badanego Serwisu. Zebrane w audycie SEO dane wykorzystywane są przez koderów,developerów, twórców treści oraz inne powiązane ze stroną osoby do wykonywania pracy nad poprawnym SEO danej strony.

Jak powinien wyglądać audyt?

Zazwyczaj audyt SEO to dokument tekstowy przypominający książkę. Zawiera spis treści, ilustracje, przypisy,wyjaśnienia oraz szereg rozwiązań. Powiązanym elementem z audytem powinna być strategia SEO, czyli pomysł w jakim kierunku i z jakimi frazami serwis może przynieść największe korzyści dla klienta.

Co powinno znależć się w audycie SEO?

  • Zbadanie Formatów adresów URL w obrębie serwisu.
  • Sprawdzenie czy potrzebne są zmiany w zakresie ujednolicenia formatu adresów URL.
  • Jednym z najważniejszych czynników związanych z optymalizacją serwisu, jest utworzenie unikalnych i dobrze dobranych tytułów poszczególnych podstron. Audyt powinien dać wskazówki w tej sprawie
  • Opis strony w tagu description to kolejny element badania.
  • Mapa strony – sitemap.xml.
  • Plik robots.txt.
  • Znaczniki nagłówków, wiąże się to hierarchią treści na stronie.
  • Niezwykle istotną kwestią przy optymalizowaniu serwisów internetowych jest zadbanie o to, by zawierały niezbędne treści tekstowe (content), które dodatkowo zawierać będą słowa kluczowe powiązane z daną podstroną. Audyt powinień podać wartości np. ilości wyrazów na podstronach, wartości procentowe ilości tekstu do reszty (kod, zdjęcia).
  • Zbadanie czy nie istnieje zjawisko duplikacji treści.
  • Przebadanie czasu ładowania strony.
  • Zbadanie użyteczności strony na urządzeniach mobilnych.
  • Sprawdzenie tzw. „Altów” (opisy zdjęć).
  • Linkowanie wewnętrzne.

Istnieją też inne czynniki istotne w badaniu np. linki do serwisów social mediowych. Zbadanie możliwości działania w tak zwanym SEO lokalnym.  Wszystko zależy jakie cele są najważniejsze w istnieniu strony.

Specyficzną sytuacją jest, gdy planujemy stworzyć nową stronę internetową. Warto pomyśleć o dokumencie, zbiorze zaleceń (ciężko to nazwać audytem) do przygotowania przyjaznego serwisu dla SEO. Pozwoli to wzbogacić dokumentację strony o dodatkowe uwagi dla programistów i koderów. Dzięki temu już na etapie tworzenia saitu można zadać o to, żeby nie powstały błędy przeszkadzające w przyszłym pozycjonowaniu strony. Daje to możliwości wykorzystania wszystkich  możliwych szans na przyszłe wyniki serwisu.

 

Pozycjonowanie stron Gdańsk<< >>Content w SEO

About the author : Internator